Dagens tillstånd

Läser: Inte så mycket. Har kämpat på med ”13 reasons why”, inte för att den är dålig på något sätt, mer för att det varit rätt fullt upp med annat på sistone.

Tänker på: Hur vi ska få ordning i huset som vi ju äntligen bor i på riktigt!

Äter: Har blivit mycket halvfabrikat på sistone. Har inte riktigt fått in nån rutin för matlagning än, men det kommer.

Dricker: Vi delade på den sista present-champangen från bröllopet igår. Bara för att.

Lyssnar på: Har under nerpackning, upppackning och renovering snart lyssnat igenom 47 avsnitten av ”Missing Maura Murray”, en helt sjuk historia. Vad hände med henne egentligen?

Tittar på: The Handmaids Tale – en fruktansvärt hemsk historia. Jag gruvar mig inför varje avsnitt men kan inte låta bli.

Planerar: En dag i taget.

Ser fram emot: Att få lite ordning i huset.

Ser inte fram emot: Allt bärande, böjande och stökande det innebär att få ordning i huset. Var till Naprapaten igår och fick beröm för att jag tränat och stretchat, men nog har min rygg känt av flytten nog. 

Lär mig: Så himla mycket! Till exempel att det är dumt att lämna en flaska målartvätt på en målad fönsterbräda. Då kan det bli märken.

Gillar: Att bo i ett hus. Även om jag inte hunnit njuta så mycket av det än. Fast inte mindre än två bad har jag hunnit njuta av. SOM jag längtat.

Gillar inte: Vädret. Snö/hagel 1 juni?! Seriöst!?!?!

Kommentera

