Och sen var det dags

När vi stökat på i en och en halv vecka kom äntligen Dagen F. Som i flytt. Jag med min rygg hade fått strikta order om att inte lyfta så mycket. Det gick ändå hyfsat, vi hade så många medhjälpare att jag knappt han med att dirigera dom, än mindre bära nåt.

 

Sista natten på Erikslid bjöd på den här fantastiska solnedgången.

Ursprungligen hade vi tänkt köra med släpar, men min man kläckte idén att vi borde hyra en liten lastbil, som vi gjorde när han flyttade upp från Stockholm. Det var ett väldigt bra beslut.

Till flytthjälp hade vi lejt våra fantastiskt snälla familjer. Här är det bonussvärfar Rune och Lillebror som bär.

Pappa och Rune.

Jag försökte styra inifrån och Anton var ansvarig över packandet i bilen.

Svärfar Staffan, svärmor Maggan.

Mamma, Staffan, Maggan.

Och som om det inte räckte med familj så ställde ju våra snälla kompisar upp också. Som Elin

Eli, Jonas och Patrik.

Alla var duktiga och bar. Hela tiden…

Oj vad det bars och pratades. Och vilken tur med vädret vi hade!

Jag hade hoppats på/räknat med att vi skulle klara oss på två svängar. Men det räckte inte, tre tog det. Några av bilderna ovan kan vara från andra eller tredje, men för att göra det enkelt för oss alla visar jag först bilder från utflytten. Sen bjöd vi på lunch vid grillringen. Korv och bröd. Nu hade även bonussvärmor Maude anslutit. Hennes bidrag var mycket uppskattade morotskakor.

Dom här bilderna vet jag är från andra lasset eftersom det var först då vi (Lillebror) kom på den fantastiska idén att istället för att försöka baxa grejer uppför trappen så kunde vi ju skicka upp dom direkt på balkongen.

Ursprungligen var det soffan vi täntke he den vägen, men sen skickades allt som bara gick upp. Till och med så pass att vi fick bära ner lite grejer eftersom folk blev lite för entusiastiska att skicka allt den här vägen. :D

Byrån var det tyngsta och därmed mest spännande vi langade upp via balkongen.

Nemas problemas! Som Anton utropade när den kommit upp.

Lådor och liknande fick såklart bäras på traditionellt vis.

Efter tre svängar bjöd vi på pizza, även det såklart vid grillringen. Och så släppte vi, väldigt tacksamman, iväg alla för att spendera vår första natt i vårt nya hus.

Den här bilden älskar jag! Det visade sig att när vi skulle äta vår första frukost bland kartongkaoset så hittade vi typ inget. Därför åt Anton rester från flyttdagens lunch och jag åt yoghurt med slev. Vi har lite mer ordning nu.

Kommentera

