Helg med många härligheter

När jag gör roliga saker som jag tänker att jag borde blogga om, men inte riktigt orkar blogga just då, sparar jag ett utkast med bilder och så tar jag tag i det när jag har tid/orkar. Just det här inlägget hade liksom försvunnit i en hög med andra utkast och därför ska ni nu få följa med till Stockholm, drygt tre och en halv månad efter resan faktiskt ägde rum.

På ett sätt blev det lite av en repris av den här härliga helgen ett år tidigare minus en viktig skillnad, nämligen att Åsa (och Mirjam) tyvärr inte kunde följa med. Men förutom det var premisserna detsamma. En efterlängtad konsert i hufvudstaden, kantad av shopping och andra roligheter.

I april kan det ju vara vår och nästan sommar, även hemma men framförallt i Stockholm. Men eftersom det här året varit bland de sämsta vädermässigt som jag minns så var det såklart snöslask och snålblåst när vi åkte, trots att det var första helgen i april.

Första dagen blev premiärbesök för mig på Mall of Scandinavia. Pampigt, fina butiker, bra shopping och fantastisk lunch kan sammanfatta dagen.

Och så en del väntan när de andra i sällskapet ska prova kläder. Då kan man ju leka med spegeln.

Ändå lite kul.

Den kvällen gav jag mig helt själv ut på äventyr i stora staden.

Eftersom min närmsta krets inte kan uppskatta samma finkultur som jag så fick jag själv bänka mig på Cirkus och se…

… Fantomen på operan! Och Jöback. Häftig dekor, fina sånger men lite obegriplig handling ibland. Och är det okej att pratsjunga när man är ett spöke? Är han förresten ett spöke eller bara en creepy stalker? Känns bra att man kan diskutera sånt även med de som inte är på plats.

Dagen därpå inleddes med ett besök på fina Fotografiska…

… och fortsatte med lite shopping. Typiskt att jag hunnit gifta mig redan!

Sen var det då dags för höjdpunkten och målet med resan.

När Weeping Willows första skiva firar 25 år och de bjuder in till konsert i Globen med symfoniorkester är det klart att vi hörsammar.

Fina, fina Magnus. Rörd som vanligt. Och det var verkligen jättepampigt! Jag har sagt det förr och säger det igen, det är helt fascinerande att så deppig musik kan göra mig så glad.

Dagen därpå kikade vi på ännu fler brudklänningar. Det här var min favorit och bars av allas vår kronprinsessa.

Silvias var riktigt fin också.

Vi gjorde ett snabbesök i slottet och jag hittade en fantastiskt fin kamin. Kanske måste försöka skaffa en sån till huset.

Sen besökte vi vårmarknad och åt en fantastiskt god brunch vid Hornstull.

Precis när vi skulle åka så kom alltså äntligen våren till Stockholm. Typiskt.

Kommentera

