Äntligen sommar!

De senaste åren har två händelser fått markera inledningen av sommaren för mig. Det första är den nationaldagsknytisbrunch (bästa rubrikordet!) som jag berättat om här och här. Varje gång jag varit med har det varit jättefint väder och jag tar alltså på mig äran för det.

Så mycket godsaker! Och en bra blandning av mat och fika. Och godis.

Mmm…

Jessica, Knut, Jonas, Camilla, Per och Mio njuter i solen.

Åsa, Mirjam, Irre, Markus, Nina, Ulrika, Chrille och Elin likaså.

Sådana här sommarminnen brukar jag plocka fram och njuta av när snön ligger tung.

Den andra traditionen är en övernattning i Bonnstan. I fjol gjorde vi det som en del av min examenskväll, i år gjorde vi typ också det eftersom jag precis lämnat in min kompletterade magisteruppsats (mer om det sen!).

Årets sommar inleddes även med ännu en trevlig händelse. Eftersom alla såklart vill titta på vårat nya fina hus, och vi gärna vill visa upp det, har det blivit en hel del grillkvällar och besök här. En av de första var hyfsat spontan och såklart mycket trevlig.

Elin, Eli, Irre, Markus och Isak fick sitta i änglarummet och äta.

Egon är lite mer tveksam till alla våra besökare än vad vi är. Speciellt när de är små.

Kommentera

