Finbesök med kaos

Jag vet att jag sagt det tidigare, men visst är det ändå häftigt att vi gått från det här…

till det här?

… och här saknas ändå Erika, Carl, Lovisa, Anton och Hanna.

Middagen bokades tidigt i våras då vi upptäckte att en av sommarens veckor så hade vi alla semester samtidigt. Så en helt vanlig torsdagkväll, mitt i sommaren, och faktiskt en av sommarens finaste kvällar, så var det fullt ös hemma hos oss. Tyvärr hade vi ett sent avhopp, men det var fullt hus ändå.

Vi hade grillknytis, alla tog med nåt att grilla och ett tillbehör. Så som naturlagarna kräver så var det såklart karlarna som grillade.

Delvis för att jag inte litar på väder och delvis för att vi inte har tillräckligt många sittplatser utomhus åt vi inomhus.

Vi drog ut matbordet så långt det gick och dukade långbord med köksbordet och ändå räckte platserna precis.

Klart det är svårt att äta när man har så många kompisar i närheten?

Yngsta deltagaren Alvar lät sig väl smaka av salladen.

Efterrätten åt vi däremot utomhus. Lite lättare att äta glass med tallriken i knät.

Och det var verkligen en härlig kväll. Fast visst förstår ni att vi borde försöka få ta bort träden bakom garaget?

Sommaren har just och pass gått över och när jag ser på dom här bilderna inser jag hur mycket jag saknar den.

Vi har ju inte jättemycket leksaker hos oss. Gudskelov hade några kommit ihåg att ta med egna, men sen krävs det ju inte jättemycket för att roa barn. Den här stenen var helt plötsligt som en hel lekplats. De sprang också runt på stenarna runt våra rabatter och runt, runt huset.

Egon anade tidigt oråd och låg gömd i sovrummet hela kvällen. Ända tills någon av kidsen hittade honom och han flydde. Flydde ut till vad som visade sig vara ett riktigt getingbo.

Till inflyttningspresent fick vi två amerikanska blåbärsbuskar som redan gett några få väldigt goda blåbär.

Repris nästa år? Jag hoppas det.

En reaktion på ”Finbesök med kaos

  1. Ping: Det som hanns med | Hannas historia

Kommentera

