Bröllopsresan – Superhäftig cykeltur

Tidigare delar av resan hittar du här.

Från Yosemite gick som sagt resan vidare till San Fransisco. Denna pärla som visade sig bli vår absoluta favorit på resan. Behändig i storlek, vi kunde äntligen lämna vår bil och transportera oss runt på andra sätt. En av tjejerna på hotellet var jätteduktig på att ge tips och förklara deras (inte alltid lätta) kollektivtrafik. Första kvällen fick vi tips om en bra gata att leta restaurang på och hittade en där jag åt den godaste pad thai jag ätit utanför Thailand.

Mm…

Anton åt såklart dagens hamburgare.

Det fanns några saker vi absolut skulle göra i SF. Att cykla över Golden Gate-bron kändes som en sån. Så första dagen var vi riktiga turister.

Den blåklädde mannen var vår guide som fick kämpa för att hålla ihop vår aningens spretiga grupp. Men han var en fantastisk guide och när han fick veta att vi var från Sverige visade det sig att han besökt Göteborg flera gånger och kunde allt om Ingmar Bergman. Med tanke på att jag kan typ fyra filmer och inte har sett en enda kände jag mig som en dålig ambassadör för vårt land.

Vi började med att cykla förbi hamnen.

Passerade många fina hus på vägen.

Sen stannade vi och vilade en stund i den här parken. På en kulle ovanför satt George Lucas när han skapade Star Wars (mer om det sen) och det sägs att han fick inspiration till R2-D2 av det här monumentet. Det kan man ju faktiskt se.

Där uppe på kullen, där satt han.

Men det stora målet på resan var såklart denna häftiga bro.

Och där har vi varit!

Och pussats. :)

Såhär nära stan är faktiskt Alcatraz.

För att cykla över bron måste man uppför en lång och brant backe. Alldeles vid brofästet, längst upp på den jobbiga backen, ligger de här söta husen.

Been there! Done that! Took at picture.

Vi cyklade över hela bron och hamnade i Sausalito där jag tydligen inte lyckades ta en enda bild. Där åt vi lunch och tog sedan färjan tillbaka över sundet.

Sausalito sett från båten. Det var ett himla mysigt ställe, och hade vi inte haft planer för kvällen hade vi kanske stannat lite längre.

En reaktion på ”Bröllopsresan – Superhäftig cykeltur

1. Ping: Bröllopsresan – Första etappen | Hannas historia

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.